donderdag 3 april 2014

De 25. Over de dag dat alles fout lijkt te gaan.

Gisteren kwam mijn vader vertellen dat mijn moeder in het ziekenhuis ligt.
Waarschijnlijk galstenen.
De dag begint na een nacht vol rare dromen.

Op kantoor pas een yoghurtje met vieze poeder.
Niet thuis want ik was bijna te laat.
En dat had te maken met mooi weer, what to wear.
En vooral what NOT to wear.

Op mijn werk deze gang.
Dit is zonder de verlichting.
En waar doet dit jullie aan denken?

Altijd heet water.
Weer op kantoor gekomen, theezakje vergeten.

Toch gelukt!
Ondertussen contact gehad met mijn vader.
Nog niets bekend.

Dit was dan wel weer erg lekker.
Omdat het vandaag 3 april was.

Late lunch (vanwege de vlaai) maar o zo lekker!
Speltbeschuit met heerlijke kaas.
Mijn vader belt en ik hoor de telefoon niet!!!
Als ik terug bel staat zijn telefoon uit.
Waarschijnlijk is hij in het ziekenhuis.

Dit was de bedoeling om te halen.
Helaas was er geen verse zalm meer.
Toen moest ik dus iets anders bedenken.
En mijn hoofd was al zo vol.

Dan maar even makkelijk vandaag met chicken tandoori.
En veel Ibuprofen.
Niet voor mij maar voor de liefste.
Heeft (weer) last van zijn rug.
Maandag naar de huisarts.
Als ik moet afrekenen zie tot mijn schrik dat ik mijn bankpas niet heb!
Aaaaarrrrrgggggggg...!!!
Gelukkig nog een andere pas met (ook) gelukkig nog wat geld op de rekening.

Deze foto stuurt Zoon 2 door.
Het lijkt wel zomer!
Nu hoor ik de telefoon wel en mijn vader zegt dat het geen galstenen zijn.
Waarschijnlijk haar blindedarm.
Verder weten we nog niets.

Thuisgekomen even snel de boel opgeruimd samen met Zoon 2.
Stofzuigen, afwasmachine, dweilen en fornuis.
Allemaal weer blinkend schoon.
Even een momentje rust.
Ondertussen kraken mijn hersens over de dag van morgen.
Iets met een planning en alles omgooien zeg maar.
Komt goed.

De liefste stelt voor om even op de bank-app te kijken wanneer ik voor het laatst heb gepind.
Hij is de beste!
Bankpas ligt voorin de auto.
Heb ik zelf daar neer gelegd toen ik ging tanken.
Mijn vader weer gebeld en de nieuwe planning doorgegeven.
Iedereen tevreden.
Verder nog geen nieuws.

 Dan horen we iets raars.
Regen???
Verrek...het regent!
Na deze druppels was het alweer over.

 Zoon 1 is zielig.
Verstandskies getrokken vandaag.
Kan dus alleen patat eten.
Zegt ie...

 Nou, wij eten dit.

 Als voorgerecht een kaasstick van de Lidl!!!!!

 En daarna een bord van dit.
Ach, het is beter dan patat. Toch?

Jannes hangt op de vensterbank en stoel van Zoon 1.
Hij wil op tafel maar dat mag dus niet.
We wachten op nieuws.
Mijn vader is nu naar het ziekenhuis.

 Om de tijd te doden kijk ik nog maar even naar de 1e aflevering van Game of Thrones.
En ja, ik ga ze allemaal weer kijken.

Vader is geweest en weer weg.
Nog geen nieuws over moeders.
Morgen weten we hopelijk meer.
Tot dan.


Geen opmerkingen: