maandag 10 augustus 2015

De 299e. Over een hele leuke dag. Met koeien.

En op vrijdag was ik alweer m'n telefoon vergeten overdag.
Het zal wel met het nieuwe hoesje te maken hebben.
Maar goed, hier zitten we aan de vrmibo.

Met als afsluiter een heerlijke borrel.

Ik schrijf nog even een lijstje
van de boodschappen die ik morgen moet halen.
En ga dan lekker m'n bed in.

De volgende ochtend al vroeg op de fiets.

Naar de markt.

Verse zalm en kippedijen in de tas.
En door.

De auto is weer afgeladen vol.

Ik neem nog even een pakketje aan
en daar zitten mijn nieuwe reef-slippers in!
Het zijn 2 verschillende paren
niet 2 verschillende slippers.

Dan gaan we varen in een sloep.

En wat hebben we er mooi weer bij!

Een hapje en een drankje ontbreken natuurlijk niet.

We gaan door de sluis naar de polder.

De deuren sluiten.

En we zakken VIJF METER!!!! naar beneden.

Wat een mooie natuur hebben we toch.

Maar wat zie ik daar?

Een koe??
Het zijn dus Schotse Hooglanders.

Het lijkt wel een waterbuffel.

Schitterend!

Sanitaire stop.

De liefste heeft een stoel gevonden.

En we gaan weer terug richting het meer.

De waterkoeien houden wel van pootjebaden.

Mooi hè?

En dat op een kwartier afstand van ons huis.

Nou wij gaan weer verder hoor.

Dag koeien.
Misschien tot een volgende keer.

Hier zijn we weer bij de sluis.

Nu gaat het dus andersom.

Vijf meter weer omhoog.

Alweer een sanitaire stop.
Ik pas op de boot en spullen.

Kijk, dit ben ik met een blij hoofd.

In het meer zitten ook verschillende eilanden.
En op één daarvan staan tipi's die je kan huren.

Maar wij varen hier naar toe.
Piereiland.

Er staat een beste wind dus 
een windscherm is geen overbodige luxe.

Kijk maar naar het vuur.

We barbecueën en hebben veel lol.
Gnagnagna.
Meer foto's zijn er niet van de avond.
Maar die duurde nog erg lang.

Deze waren de volgende dag blijkbaar over.
Van de veertien flessen.

Dit bodempje was erg aangenaam.

Maar verder weinig last van gehad
want 's middag gaan we even gezellig naar de buren.

En door....

De koekjes waren natuurlijk voor Toos.

En als Jannes zijn doosje opzoekt,

Kruip ik nog heel even op de bank.
Tot snel.

Geen opmerkingen: