dinsdag 4 augustus 2015

De 293e. Over donderdag. Mittelberg

Goedemorgen allemaal!
Vanuit een keuken in Mittelberg.

Met uit het keukenraam dit uitzicht!!!

We gaan even verse broodjes halen.
En lopen langs de plaatselijke kerk.

Ze hebben hier erg mooie hotels.

Ook al is het maar 6 graden boven nul...
we gaan buiten eten!

Na het ontbijt is het tijd voor een rondje lopen.
Hoe mooi is dit?

Met een beekje...

En waterloopjes vanaf de bergen...

Toch nog een waterval gezien.

Ik denk dat hier in het voorjaar 
heel veel smeltwater door heen komt.

Ik kan niet elk gebouw fotograferen,
maar oh oh oh, wat is het hier toch mooi.

Kijk, dat onderste huis daar slapen we.
En daar boven op de berg gaan we vanavond eten.


Wat ik al eerder zei...

Waar je ook kijkt,
het blijft mooi.

We hebben de inkopen gedaan.
Zout, strohrum en mosterd.

Met de vreemdste toevoegingen.

Even een broodje hamburger tussendoor.

Voor Zoon 2 hebben we soep gevonden.
Hij verlangt al jaren naar 
de knoflooksoep uit Hongarije.

Goed.
Daar gaan we dan.
Naar een "Hüttenabend".
Ik maak dus de komende foto's niet.
Ik zit stijf en met m'n ogen dicht in de lift.

Maar na niet al te lange tijd
durf ik ook een beetje om me heen te kijken.

Dus zie ik ook de koeien 
(met bel!!!) beneden mij.

Nou, daar zijn we dan.

Bij de berghut.

Met een geweldig uitzicht.

Dat dan weer wel...

Daar moet op gedronken worden.
Proost.

Er is een koud en warm buffet.

En live-muziek!
Joehoe!

We zien de ondergaande zon kleuren op de bergen.

En na het dessert 
(apfelstrudel met vanillesaus)
Gaan we weer naar beneden met de lift.
Niets aan de hand nu.
(Mede dankzij het late tijdstip en de wijn).
Tot snel.

Geen opmerkingen: