woensdag 5 augustus 2015

De 295e. Over zaterdag. Frankfurt

Na een warme, zeer warme nacht in een te klein bed
en met de brandweerkazerne aan de overkant 
van de straat die vannacht dus meerdere uitrukken hadden, 
zitten we aan een heerlijk ontbijt.

Ja, dat dan gelukkig weer wel.
Maakt een hoop goed.

We gaan even boodschappen doen bij de Lidl.
En halen vooral drank.

Dan gaan we toch de stad Frankfurt nog een kans geven.
Nu weten we gelukkig wel waar we ongeveer heen moeten.
Langs het water.

Met een giga-geweldige kermis.
En heel veel eettentjes.

Wat een vrolijkheid.

Hier kan je gerookte zalm kopen.

En verrek ze hebben hier inderdaad hele mooie gebouwen.

Al stoort de kermis mij wel
op zo'n leuk historisch pleintje.

Want dat is het namelijk echt!
Hele leuke gebouwen.

Maar ik had persoonlijk de kermis
langs het water gelaten.
Maar dat is mijn mening.

Het is zo ontzettend warm dat
dit ijsje er wel in gaat.

Dan lopen we een heel erg groot winkelcentrum in.

Dat was best indrukwekkend kan ik u zeggen.

De winkelstraat hier is echt zo ontzettend groot
dat we halverwege maar weer zijn omgedraaid.
Veels te warm.

Misschien is deze grote kerk mooi?

We zijn er bijna.

Ja, die is heul groot.
Het is dan ook de Dom.

Binnen ook mooi.

Al heb ik er altijd een beetje een dubbel gevoel bij.

Zoveel pracht en praal.
En dat er toen toch best veel armoede was.

Is dat raar dat ik daar altijd aan moet denken
als we weer eens zo'n groot Gods-huis binnen lopen?

Er branden erg veel kaarsjes overal.

Ik hoop dat al jullie wensen en dromen uit mogen komen.

Hij is inderdaad best groot ja.

Terwijl de liefste een souvenirwinkel in loopt
trekt deze foto mijn aandacht.
Zoveel plat.
Zoveel leed.
Kutoorlog.

Het souvenir en iets dorstlessends.

Ik kan u verzekeren dat laatste kwam hard aan
zeker met deze hitte.

We lopen weer terug over de kermis.

En nee.
Daar ga ik dus echt niet in.

Waar zijn de eigenaren van die schoenen?

We ploffen neer bij een Italiaan.
Vers brood met olijfolie en balsamicoazijn.

En daarna een heerlijke pizza.
Tevens de laatste foto van vandaag
want hierna zijn we naar het hotel gelopen
en was ik zo moe en warm
dat ik na een koude douche
al vroeg in de avond in slaap ben gevallen.
Maar daar is gelukkig geen fotobewijs van!
Tot snel.

Geen opmerkingen: