zaterdag 23 augustus 2014

De 136e. Over de boom, daklozen en poesjes.

De dag begint al vroeg want er komt iemand kijken naar onze boom.
Want de buren hebben last van zaadjes.
Dat is vies, zeggen ze.
Nu gaan ze kijken of de boom wel gezond is.
En dat is ie.
Gna gna gna.
Dus ik stap in de auto om naar m'n werk te rijden.
En toen dacht ik, foto?
Ik rij even naar de achterkant van ons huis.
En maak daar deze foto.

Naast deze parkeerplaats zit de dagopvang van daklozen.
En als ik deze foto maak roept er een man iets naar mij.
(Hij heeft nu al teveel op of is gewoon niet wijs)
Ik hoor het niet eens maar de liefste wattsappt mij 
nog even wat die meneer riep.
Ik citeer: 
"Die vent zegt dat je een milieuvervuiler bent 
met die auto en de uitstoot van koolhydraten.."
Het H.oer wat er achter aan kwam heeft ie niet geappt.
Dat vertelde hij 's avonds pas.
Ik lig hier dus vreselijk van in een deuk.
Koolhydraten.... hahaha.

Goed, ontbijt.

Boodschappen.
Maar die blauwe besjes heb ik terug gezet.
Die waren zaterdag pas in de aanbieding.

Alles past.

Heerlijke spaghetti gegeten.

En bankhangen.

En toen was het alweer vrijdag.
De poesjes lurken nog even nu het nog kan.

Ik begin aan stapeltjes maken
maar zie dan ineens hoe laat het is.
En toch waren de stapeltjes 's middags af!

Weekend!!!

Jowhoo!
Wat een regen.

Ik blijf maar even zitten voordat ik de winkel in ga.

Weer een kar vol.

De laatste keer met z'n zessen eten.

Dag poesjes.
Veel plezier in jullie nieuwe huisje.

De andere twee gaan in een tas liggen.
Gelukkig blijven ze nog twee weken hier.
Tot snel!


2 opmerkingen:

MijnPlog zei

Ahhh snif, daar gaan ze.
Vinden de andere twee dat niet vreemd?

Gerda Heek zei

De 2 kleintjes niet Wendy, die spelen gewoon door. Maar moeders "roept" wel de hele dag. Normaal gesproken kwam er dan altijd wel 1 van de 4 naar haar toe hollen. Nu dus niet zo snel.