donderdag 7 augustus 2014

De 126e. Over Utrecht. Dag 1 en een onverwacht bezoek.

Het is woensdagochtend.
We gaan op reis en nemen mee...

Nee Jannes, jij niet.

En we zijn weer onderweg.

Oh nee, wat ga je doen liefste?

De 1e keer in 44 jaar ga ik door de carwash.
En ik vind het leuk!!!

Whaaaaa....

Ik zie niets meer!

Hahahaha... die slierten.

Goed. Dat was dat.
Streep door de bucket-list.
Snel dan maar even langs de Ikea.
We hebben zin in een ontbijt.

Te laat.
Is tot half 11.
Dan maar wat anders.

We parkeren ergens (foto volgt morgen)
en nemen plaats in een bus!
Hahahaha...
Hoe lang is dat geleden?

Hier stappen we uit.
Deze foto is om te onthouden waar we weer in moeten stappen.
Wij provinciaaltjes.


Leuke pandjes hier hoor!


Het zijn net kastelen.
In de binnenstad!

Daar is de Dom.

Ja, die is erg imponerend.


Het plein er achter ook.

De Domkerk moet je even binnen gaan.


Daar voel ik mij in ieder geval weer nietig.
Erg mooi.

Dan maar even wat te drinken.
Aan de gracht.

Een broodje carpaccio gaat er altijd wel in.

We lopen langs vele gevels en etalages.
En in één daarvan ligt een dikke poes.

Bonifatius rijdt zijn paard.

Geweldig mooi pand.

En deuren!
Nelleke heeft gelijk!
Hier zijn echt mooie deuren!

En die grachten.
Met trouwens veel visjes in het water.


Kunst met water.

Hier geen fietsen plaatsen!
Geweldig.

Nog een kasteel.

Ik ben de grachten nog niet zat hoor.
Jullie?

Vanaf de onderkant.

Atlas was er ook.
Wat een last op zijn schouders.

Daar krijg je best dorst van hoor.

De vroegere Winkel van Sinkel.

En pillen om te poepen....
:-)

Alweer dorst.
En schuilen voor de regen.

Weer in de bus.

Het hotel.

Jeeeej.
Nederlandse zenders.

Even wat eten.
Niet te uitgebreid graag.
Ik zit in een giga vliegopper.

Ja, doe die maar.

Best lekker.

Ook zeer goed te eten.

Toetje van de liefste.
Ik zit al vol.

Waar gaan we nu weer heen?

Op (onverwacht) bezoek bij mijn lieve nicht en gezin.
Die woont namelijk ongeveer 1,5 kilometer van het hotel.
En het was nog lang gezellig.
Hahahaha.
Tot snel.









































































1 opmerking:

Nelleke zei

Mooie foto's van Utrecht hoor! Ik ben zo bevoorrecht dat ik hier iedere dag rondwandel. :)

Overigens is die eerste foto van dat kasteel ook echt een kasteel. Een stadskasteel, Oudaen. Daar hebben we er heel veel van hier, met dank aan de Vrede van Utrecht. :)