zaterdag 2 augustus 2014

De 121e. Over de B&B, Emmerich en de Rijn.

Hier hebben we heerlijk in geslapen.
En gelukkig mogen we vanavond nog een nachtje!

Een zitje op de kamer.

En onze troep bij het tafeltje.

Uitzicht door het horregaas.

Een heerlijk ontbijt staat al voor ons klaar.

En we zijn weer op weg.
Het is trouwens nu al best wel warm.

Onderweg dit kerkhof.
Ik stap even uit.

Hier liggen 7672 mensen begraven.
De meeste uit Engeland.
Als ik al niet stil was, dat ben ik het nu wel.

Zoveel mensen.
Stomme oorlog.

Gelukkig liggen ze hier erg vredig en in een mooie omgeving.
Maar ook zo ver van huis.

En door.
Over een giga-brug.

En daar ligt Emmerich am Rein.

Nou zeg, hier ook al een Lidl.

Het reisje langs de Rijn komt voorbij
terwijl wij aan de koffie/thee zitten.

Eens kijken bij de REWE.

Yes, Yes, Yes!!!
Dikke vette score!
De balsamico-krauter dressing van Knorr.

Hallo Emmerich.
Nog niet echt druk deze ochtend.
Wel warm.

We zoeken verkoeling aan de Rijn.
Nope.
Ook hier bijna geen wind.
De liefste maakt nog maar weer een foto.

Lunch in het park dan maar.
Daar gelukkig wel schaduw.

Want hoge, grote bomen.

En een mooi monument.

Ik raak in de war!
Ausfart? 
Maar we zijn toch in Emmerich?

Deze mag ook wel in mijn tuin staan hoor.

We gaan maar eens wat bekijken.
Een uitgebrand pand.

Een Game of Thrones huis.
Met 2 draken.

Ook een oud gebouw.

En een kerk.

Kerk vanaf de andere kant.

Kijk wie hebben we daar?

Het blijft warm dus zeer toe aan een koud biertje.

En dan ineens een andere broek.
Ik had een witte linnen broek aan.
Maar die was tot op de draad toe versleten.
Dus vandaar a change of pants.

Een toren zonder punt.

Met hele grote deuren.

En hier doe ik bijna de back-flip achterover voor deze foto.
Alles voor de plog.

Die mensen zijn niet echt hoor!
Ik bedoel, wie zou daar gaan zitten
in deze hitte met een bodywarmer aan?

Een terrasje aan de Rijn.

En daar zaten we heerlijk.

De liefste maakt een foto van mij!

En ik dus een foto van de liefste.
Maar zo ziet hij mij de hele dag al.
Foto's maken voor de plog!

En een zwaar beladen schip komt voorbij.

We zitten hier zo lekker dat we besluiten om hier te blijven voor het eten.
Nou, daar hebben we geen spijt van!

Aanrader!

Met super lekkere friet!

Onder het toeziend oog van deze meneer.
Of mevrouw.

Alles op!

Met een zeer volle buik weer terug naar de B&B.

We rijden zelfs nog even in Nederland!

Kijk, daar ligt het huis.
Ook zeer zeker een aanrader.
En niet duur!
Tot snel.

Geen opmerkingen: