maandag 20 april 2015

De 247e. Over hamburgers, loempia's en kunst op zondag.

Op vrijdag liggen de poesjes op een polletje.
Zullen jullie lief zijn vandaag?

En op kantoor eet ik crackers met houmous.

Joehoe weekend!
En lekkere dingen halen.

Want we gaan weer borrelen!

En als we gaan eten een extra opvreter er bij.

Er zitten weer heel veel mensen aan de tafel.
Die dus echt te klein is!

Maar het broodje hamburger is heerlijk.

Hier is het al weer zaterdag.
Ik begin de dag met een pilletje, druppels en zalf.
Hoezo komt ouderdom met gebreken?

Bij de toko ligt de rode loper al voor ons uit.
Wat aardig.

De praxis zie ik alleen vanuit de auto.
De liefste gaat wel naar binnen.

Maar in de gamma ben ik wel.

En we zijn zo te zien bijna alleen hier.

Boodschappen dan maar weer.
Zou het genoeg zijn?

Eenmaal thuis auto leeg en heel snel weer vol.
Met glas en oude spijkerbroeken van mij.
Die zijn nog best goed maar ik pas er never nooit meer in.

Ik hoop dat iemand anders er nog veel plezier van heeft.

Liefste... eten!
Heerlijk deze salade van de Lidl.

En als ik dan al heel lang in de keuken sta
deze welkome afleiding.
Prosecco in de tuin.
In de zon.

En dit is waarom ik al even in de keuken sta.
Loempia's.
Gedraaid in samenwerking met de liefste.

Dit gaat lekker de vriezer in.
En ze waren me toch lekker!

Tijd om de poesjes te wegen.

Maar ze willen niet stil zitten.

Aankomen doen ze gelukkig wel.

Maar dat: af, stil en zit moeten ze nog even leren.

De rest van de avond tv kijken en vroeg naar bed.

Oh nee, eerst nog even een afzakkertje.
Met Manchego kaas van de Lidl.
Lekkkkkkkeeeeeerrrrrrrr!

Op zondag smeer ik al vroeg krentenbollen.

Kijk maar.
Best vroeg voor een zondag.

We gaan namelijk met alle zonen op pad.
Langs dit gevaarte.

En hier lopen we zomaar ineens in Amsterdam.

Hallo Rijksmuseum!

Wat ben je mooi van binnen

Het wordt steeds mooier.

Ja hoor.
Daar hangt ie.

Voor het eerst zie ik hem in het echt.

En deze ook!

Het huishouden van Jan Steen.

Deze Ruysdaels vind ik ook wel mooi.

Maar niet alles is mooi.
In mijn gedachten is kindje Jezus
toch mooier dan deze versie.

Ik kan dus blijkbaar niet serieus naar schilderijen kijken.
Meteen op zoek naar iets voor de plog.

Deze hond is ook zielig.
Met rare plukjes haar.

Schreeuwend kind (gestoken door een bij).
Ja, daar zou ik ook van gaan schreeuwen.

En let eens op jongentje rechts.
Die heeft een blauwe teint.
Ik vind hem zielig.

Je zou bijna denken dat dit een grapje is.
Maar het is een echte Van der Helst.
Portret van Gerard Andrieszoon Bicker uit (vermoedelijk) 1639.

En deze man bleef me aanstaren vanaf het grote doek.
Slag bij Waterloo van J.W. Pieneman.

En een echte Van Gogh.

Maar deze Monet vind ik dus echt wel mooi!

Peace man.
Toen dus ook al .

Moet dit ook Jezus voorstellen?

Goed, toen het te druk werd zijn we in een boot gestapt.

Want hé...
Wie Amsterdam zegt, zegt rondvaart!
Mooie gevels hier zeg!

Langs de ingang van Het Achterhuis.

Onder bruggen door.

Via het IJ.

Torens en zo.

Wijntje er bij.

Schuine gevels.

Ach, 
Amsterdam is gewoon mooi.
En zeker vanaf het water.

We gaan weer met de benenwagen verder.
Langs deze boom met tram.

Een klein stukje Amsterdam bekijken we iets beter.

En dit is erg smakelijk!

Lieve naam toch?

We gaan nog even bij Oma op visite.

En met moeie benen,
een volle buik
en een hele gezellige dag,
rijden we weer richting huis.
Ja, dit was heel erg leuk zo samen.
Tot snel.

Geen opmerkingen: