dinsdag 18 november 2014

De 184e. Het begin van de week, iets bewerkelijks en iets nieuws!

Hallo Maandag!
Je begint goed moet ik zeggen.

Na een lange drukke dag is het gelukkig 15.00 uur.
Afsluiten!

Wouw.
Je wolken staan in brand.

Dat is dan weer minder.
Ik sta er bovenop met mijn voet.
En bedankt Dushi!

Ik ben druk in mijn hoofd dus ik vouw terwijl ik heel veel praat.
De liefste doet alsof hij mij hoort.
Dus ik vertel alles nog een keer.

Dan deel ik hem mee dat ik iets heb gekocht.
Gelukkig hebben mijn gezinsleden er alleen maar voordeel mee.
Deze mag in de tas.

We eten het laatste beetje snert.
Hij was weer erg lekker.

Jannes kan het niet hebben dat Dushi daar wil liggen.
En ik denk dat hij mij dat hier vertelt.


Terwijl de meeste mensen hier in huis The Walking Dead kijken,
kijk ik Downton Abbey.
Verschil moet er wezen.

Krijg ik me daar toch een trek!
Broodje kaas uit de magnetron doet wonderen.

En toen was het dinsdag.

Alweer erg druk.
Een snelle hap tussendoor.

Eenmaal thuis voldoe ik aan de eis van Minister Schippers.
Schoon schoon schoon.

Ik spring nog even op mijn fiets.

En bij de Appie scoor ik nog wat voordeel.
In de vriezer er mee!
Dat ding komt dus nooit leeg.

Ik ga iets koken van Jamie Oliver.
Veel ingrediƫnten.

Ik mash wat potatoes.
Gewoon en zoete.

Snij zelf de groente.
Had die keukenmachine beter na dit gerecht in kunnen pakken.

Daar gaan kikkererwten en linzen door.

Een laag van gestampte aardappelen 
en zelfgemaakte broodkruim.
Het is heerlijk maar eigenlijk teveel werk voor zomaar door-de-weeks.
Ik ga hem wel onthouden voor een zaterdag of zo.

Het is eigenlijk een vegetarisch/veganistisch gerecht.
Maar slavinken weggooien?
Nee. Dat doen we niet.

En daar is dan mijn bestelling!
Ik ben blij...blij...blij....blij!

En gewoon omdat het kan
(en omdat er een leuke korting op zat)
een nieuwe staafmixer.
En dit was geen overbodige luxe.
Geloof me.

Ja, ik ben nu heul erg blij.

Ik heb alleen geen idee waar nu de broodbakmachine moet staan.
Zucht.

Ik ga nog even wat vinden&zoeken en brei er een eind aan.
Nog 3 dagen, dan is het weer weekend.
Tot snel!

Geen opmerkingen: