dinsdag 10 juni 2014

De 83e. Over warm Pinksteren, dikke Dushi en noodweer.

De zaterdag begint mooi.
Schapenwolkjes.

Mijn tuin is goed gegroeid de laatste dagen.

En de wekelijkse boodschappen weer gehaald.

Het is warm.
De visite gaat dus in bad.

Of ligt voor pampus ergens in de schaduw.
En daar zit ik ook.

Nog even wandelen naar de Appie.

Hier hebben ze ook een arena gebouwd.
Ik vind die andere mooier.

Even een broodje eten.

Deze doet het niet meer.

Warm weer dus barbecuen.

Het blijft een fijne.

Drankje er bij.

En toen gingen we naar bed.

De volgende ochtend heel veel plogs maken.
Met aardappelsalade.

Maar wat is dat nou?
Nu al druppels?
Maar meer dan regen was het niet.

Dushi wordt steeds dikker.
Hier voel ik de kleine poesjes bewegen!

Ik moet nog een aflevering kijken van Game of Thrones.

Eet er ook lekker een broodje bij.

En aangezien het binnen beter is dan buiten 
kijk ik lekker nog even door.

Dushi heeft aandacht nodig.

We hadden dus nog wat over.

Dus daar gaan we weer.

Zij heeft het warm.
En een dikke buik.

En hij ligt zo in zijn mand.
Daar was ik even heen om een kikker naar de vijver te brengen.

En floep, het is maandag.
Jannes denkt er het zijne van.
Denk ik.

Ik maak de boel weer schoon.
En haal het vlees uit voor vanavond.

Alweer brood.
Nu met brie.

En een lekkere shoarmataart gebakken.

Mijn grote vriend komt ook even langs.
En ploft neer op het kleed.

De taart is heerlijk!

Ja!
Nieuwe aflevering.

Komt dan nu het noodweer waar we al de hele dag op wachten?
Nee dus.
Tot snel.

3 opmerkingen:

Liess zei

Hoe maak je die shoarma taart? deeg of bladerdeeg?

Liess zei

Hoe maak je die shoarma taart? deeg of bladerdeeg?

Gerda Heek zei

De taart heb ik gemaakt met bladerdeeg. Ik had 2 varianten: Springvorm bekleden met bladerdeeg, kant-en-klaar shoarmavlees bakken en in de vorm doen. 3 eieren mengen met half flesje kookroom en wat kaas. Uitschenken over het vlees en rest van de kaas erover verdelen. Die andere was met kipfilet in stukjes, shoarmakruiden er over en bakken met ui en tomaat. Rest is hetzelfde.