zondag 8 juni 2014

De 80e. Over een viswedstrijd, Wolvega en regen.

De 3e dag alweer.
Als een stel malloten zitten we al te vissen voor 8 uur.

Hier heeft de liefste er weer één.

En ik doe ook nog mee.
Als is deze wel wat klein uitgevallen.

Ontbijt maar weer.

En we gaan gewoon door.

De afwas doen buiten op de picknicktafel.
Ik word hier zo blij van.

In Wolvega gaan we ook langs de kringloop.
Ik denk dat de kringloopwinkels, waar dan ook, niet goed beseffen
dat als ze de hoofdprijs vragen er niet goed verkocht wordt.

Wolvega is een beetje leeg.

Er is wel een broodje bij de Hema.
Hij valt wat tegen.

Daar sta ik nog even snel wat kip te kopen bij die kraam.
5 Minuten later was de kraam weg.

Kijk, hier hebben ze ook een Lidl.

Daar staat niet deze schitterende arena.

Die staat namelijk bij de Poiesz.
En ik weet nu nog niet hoe je dat uit moet spreken.

Onder de container van het leger is iets vreselijks gebeurd.

Terug weer naar de caravan.
En dan dit kerkhofje zien.

Hoe mooi?

Erg mooi!

Het is helaas niet goed te zien maar bij dit huis
wonen de schapen onder andere in de voortuin.

Vissen maar weer voordat het gaat regenen.

Want dat gaat het.
En veel ook.

Dan maar weer een spelletje.
Nu in de caravan.

Ach binnen smaakt een Radler ook goed hoor.
En zeker met chips en dip er bij.

Het avond eten maken.

Pasta met spinazie, champignons, kip, pijnboompitjes en 
de overgebleven gorgonzolasaus van maandag.

Beetje rucola en parmezaan er door.
Heerlijk.

Ik ben alleen een beetje niet gewend om voor 2 personen te koken.
Ik denk dat ik nu weet wat we morgen gaan eten.

De stand wordt even opgeschreven.
Spannend!

Filmpje kijken op de laptop gaat ook prima.

Met een Fries bittertje er bij.
It Pompebledsje.
Met zo'n dakje boven de e.
Maar die kan ik niet vinden.

Het regen en onweert de verdere avond en nacht.
Dus ik zeg tot snel!


Geen opmerkingen: