zondag 8 juni 2014

De 81e. Over Sneek, de Walrus en zon en regen.

Dag 4 van de vakantie begint een beetje nat.

Ja, het heeft goed geregend vannacht.

Eerst maar weer eens een goed ontbijt.

En we gaan onderweg naar Sneek.

Kringloop 1.

Kringloop 2.
En zie het eens regenen!

Kringloop 3.
Het was het allemaal net niet zeg maar.

We gaan Sneek maar eens in.
Hier maak ik een foto van de straat waar de auto staat.
En later zou blijken dat dat heel verstandig was!

Wat is Sneek mooi!

Een apart gebouw voor de klokken van de kerk.
Het heet dan ook een Klokhuis.

Mooi hoor.

Tijd om even wat te gaan eten.
We gaan naar de Walrus.
En daar is het best wel druk.

Maar een supersnelle bediening.
Met een nog lekkerder broodje.
Carpaccio!

Echt heel gezellig maar we gaan weer door.

Want er is nog een heleboel te zien in Sneek.

Ziet er erg gezellig uit.

En de zon schijnt uitbundig.

Een luguber uitziend café.
En een robuuste houten deur.

Cellulaire gevangenis (1841)
Ik moest het even opzoeken.
Maar het was toch wel belangrijk genoeg om het te vermelden op de gevel.
Een cellulaire gevangenisstraf is een gevangenisstraf met afzonderlijke opsluiting.

En alweer een mooi pand.

En daar heb je de echte pompebledjes.

De Waterpoort (1613).

Ja, Sneek is erg mooi!
Nu nog even naar de auto...
Uhhh.... waar staat ie ook al weer.
Gelukkig heb ik de foto en de navigatie.
We liepen dus helemaal verkeerd.
Hahaha... verdwalen in Sneek kan dus ook!

Onderweg naar Langelille is het nog steeds mooi weer.

Maar dat duurt niet lang meer.
Dus we zitten weer binnen.

En spelen een extreem lang potje
met meerdere keren 4 elfen op de tafel.

Ja, dit wisten jullie al.
Maar het was weer lekker!

Het bekende ritueel dan maar weer.
Het was weer een geslaagde dag.
Tot snel!

1 opmerking:

Anoniem zei

cool! ik wou dat ik daar ook zou kunnen zijn met mijn zoontje van 10