zaterdag 7 juni 2014

De 78e. Over onderweg, gelukkig en Friesland.

We hebben vakantie!
En we gaan vandaag 5 dagen naar Friesland.

Maar zoals gewoonlijk beginnen we met een goed ontbijt.

Jannes denkt dat ie kan vliegen.

Hij is klein maar er kan een boel in!
En waarom moet er zoveel mee eigenlijk?

Nog even de auto voorzien van wat lekkers.

Onderweg zien we rare gebouwen.

Eerst langs de hengelsport winkel.
In Oldemarkt.

Je weet niet wat je ziet daar.

Ik sta aan het begin, de liefste aan het eind.
Beetje te groot voor mij.

Kijk nou!
Een ooievaar met babies.
Ik voel mij zo gelukkig dat ik dit mag zien.

Nog één omdat het zo mooi is.

En zwanen met babies.
Nog even en ik stroom over van gelukkigheid.


Daar is de caravan in Langelille.
En die rust!
Geen gillende kinderen.
Heerlijk.

Ons huis voor de komende dagen.

Even boodschappen halen in Echtenerbrug.

Die staat er ook.
Voor de oude garage.

Lunch is vandaag salade met van alles er door heen.

En hiermee gaan we vissen.

Hier onder andere in de sloot.

Tadaaaa.... vis 1.
Een voorn.

Het is lekker weer.
Daar hoort een biertje bij.
Vissen, biertje, gelukkig zijn!

Vis 2. 
Een brasem.

We verhuizen naar deze visplek.
De Tjonger.
Ongeveer 50 meter verder op.

Daar is het zo mooi.
En er staat een lekker briesje.

Het is vandaag rustig op het water.
Voelt u hoe gelukkig ik mij voel nu?

En er zit ook daar vis!

Lekker hapje er bij.

Kleine visjes hebben ze ook in de Tjonger.

Eend met jongen.

Diner vandaag:
Biefstuk met pasta en broccoli.
En gorgonzolasaus.

Tja, wifi is ver te zoeken.
Dus geen plog maken.
Maar dat wist ik toen nog niet.

Hiermee eindigen we de 1e dag in Friesland.
Een mooie fijne dag.
Wat een geluk heb ik toch.
Tot snel!

Geen opmerkingen: