maandag 15 juni 2015

De 271e. Over een feestelijk weekend met veel kleur en groot vlees.

Op vrijdag fiets alweer ik naar mijn werk.
Gelukkig komt mijn autootje vanmiddag weer thuis.

Een groot nadeel op dit moment van buiten zijn...
Pollen.

Ik heb wel een echt lekkere lunch vandaag.

En dan boodschappen doen op de fiets.
Ideaal zo'n mand maar wel zwaar sturen.

De Appie bezoek ik ook nog even.

En dan is het tijd voor de vrmibo.

Het is warm en dus willen mijn voeten weer gaan zwellen.
Omhoog er mee.

Ik word ondertussen helemaal gek van de kriebels.
Ik ga proberen of deze pil beter werkt dan die ik normaal heb.
Alleen is het niet handig om dit nu uit te proberen.
Net voor het slapen gaan.
Nu weet ik nog niets...

The aliencats have landed...

Afzakkertje dan maar.

Op zaterdag neem ik jullie mee naar de stad waar ik woon.
Mooie pandjes hier hoor.

Het is alleen nog wel erg vroeg.
Dat doe ik heel bewust want straks gaat het regenen.

Het is zelfs nog zo vroeg dat er nu nog auto's mogen laden/lossen.

Dit is ook zo'n mooi huisje.

En daar is de markt.
Waar ik zalm en fruit ga kopen.

Boodschappen doen we natuurlijk ook.
De Lidl.

Waar ze tot mijn grote schrik geen pakken rosé meer hebben.
Ik herhaal: GEEN pakken rosé!!!

Om van de schrik een beetje te bekomen
maak ik een sojamelk-milkshake.

Onderweg naar de volgende winkels.
Het is ondertussen ook gaan regenen.

Naar een overdekt winkelcentrum dan maar.
Hier komen we niet zo vaak.

Ook bij de Aldi GEEN pakken rosé.
Wel lekker afbak-stokbrood.
Ik ga me nu toch een beetje zorgen maken.

En dan stap ik (bijna) de hemel binnen...
Mijn mond valt open en hier word ik dus heel erg blij van.
In deze Turkse winkel staat een hele wand vol met kruiden.
Op alfabetische volgorde ook nog!

En mijn bek valt helemaal open bij het zien van....
De kruiden uit Curaçao!!!
Gewoon hier in Harderwijk.
U begrijpt, vanaf nu is deze winkel mijn lievelings.

Dit zagen we ook nog in de etalage van de speelgoedwinkel.
Een kinderbarbecue.
Op zich niets mis mee...

Maar waarom het dan 18+ is ontgaat mij even.

Ook van deze Jumbo word ik erg blij.

En nog blijer als blijkt dat hier gelukkig
nog wel rosé in een pak zit.
Nog even naar een andere winkel.
Hier zijn ze alles aan het renoveren.
Dat is geen overbodige luxe.

Het restje van de borrel gisteren
smaakt ook prima op zaterdag.

De kamperfoelie is ontploft deze week.

En als dit allemaal echte trossen worden....

Dan kan ik mijn eigen wijn gaan produceren.

OMG!
Deze is echt veels te groot!!!

De liefste zet een nieuwe barbecue(tje) in elkaar.

En samen maken we een schema voor morgen.

We lopen nog even een rondje.
En kijk toch eens wat een mooie kleuren.

Die kleuren wil ik ook weer in de skizomer-hut.
Dus aan de gang.

We hangen het één en ander op.

Deze heb ik speciaal laten maken op Curaçao.
Voor de Zonen 1 t/m 3.

Ja, het begint weer vorm (en kleur) te krijgen.

Ik word hier ook alweer blij van.
Wat een blije dag is het vandaag.

Hij ligt lekker op een warme tegel in de zon.

Het avondeten is vandaag een broodje gezond.

En de zalm voor morgen gaat in een badje van water en zout.

We kijken de laatste afleveringen van Sense8.
En gaan zeker weer kijken als er een nieuw seizoen komt.
Het is nog vroeg maar ik kan mijn ogen niet meer open houden.
Een vreselijke hooikoortsaanval stuurt me naar bed.

En na een moeilijke nacht (warm/lawaai/kriebels/vogels)
staan we dus weer in de keuken.
Mais voorkoken.

Broodjes eten.

En heel veel fruit slachten.

De liefste zet ondertussen de barbecues klaar.
Want ook al is het geen mooi weer
mijn ouders zijn vandaag precies 47 jaar getrouwd.
Daar moet op gegeten worden!

En daarom nemen onder andere ze dit mee!
Dat is geen goed idee.

Ik ga met hem nog even in de speeltuin kijken.

Omdat er een straat verderop een Turkse bruiloft is.
En ik dus wel even wilde zien waar al dat lawaai vandaan kwam.

Ze zalm ligt er klaar voor.
De barbecues zijn warm.
Daar gaan we...

Ossenhaas.

Gerookte zalm.

Een corsage voor Opa.

Varkensrollade.

Hoogste tijd voor een borrel.

De kachel is aan.
De buiken zijn vol.
En helaas geen foto van het heerlijke toetje.
Warm fruit van de bbq met slagroomijs.

We nemen er nog één
en gaan met een voldaan gevoel naar bed.
Tot snel.

Geen opmerkingen: