dinsdag 7 juli 2015

De 280e. Over een warm weekend, een nieuwe pan en een verjaardag.

Wat zit er op vrijdag tegen het plafond geplakt?
Een gele nachtvlinder?

Hier is het ondertussen lunchtijd.

En ja hoor!
Hij mag weer uit.

Ik maak alvast een foto van een nieuw recept.
Nu weet ik dat ik het morgen pas ga maken.

De vrijdagmiddagborrel smaakt ook 
met het warme weer prima!
En dat waren de foto's van vrijdag.
Blijkbaar.

Want hier is het zaterdag.
En dat weet ik zeker want
toen stonden we al voor 9 uur in de winkel.

We gaan gelijk door naar de grote kampeerwinkel.

En daar vallen we voor deze pan.
Voor op de skottelbraai die we nog nooit hebben gebruikt.
En we hebben er twee!
We gingen hier dus heen voor een fles gas.
En gelukkig hebben we die ook gescoord.

Gelijk ook maar even langs nog een winkel.
En met deze prijzen kan het niet anders zijn dan...

Jaaaa!
Mijn favoriete Turkse winkel.

Lunch met veel water.

Het zwembad staat ondertussen klaar.

De koelkast wordt gevuld door de liefste.
En wij staan hapjes te maken in de (warme) keuken.
Waarschijnlijk daarom geen foto's gemaakt.

We zoeken even verkoeling.
En daarom eet ik een ijsje!

Het is helaas niet te zien op de foto
maar de liefste heeft een tuinslang 
met gaatjes langs het grind gelegd.
En dus nevelt het heerlijk door de tuin.

En toen was de verjaardagsvisite voor de liefste er.
En ik kreeg deze!
Is het geen schatje?

Hier ziet u dus een gedeelte van de lekkere hapjes.

Hier is dus het gerecht wat ik gisteren zou maken.
Nou dat was echt super lekker!
Ik zet hem later nog wel even 
Ik heb het recept al geplaatst
op mijn andere blog.

We bakken (in de nieuwe pan!!!!) nog wat champignons.

Lekker met veel knoflook en peterselie.

En daarna ook deze garnalen.
Gemarineerd met olijfolie, knoflook en zoete chilisaus.
En oh, oh, oh, wat ben ik blij met de nieuwe pan.

Als toetje dit heerlijke ijsje
van de Lidl.

Samen met de liefste nog een afzakkertje.
En dan snel het warme bed in.

De volgende dag is de liefste jarig.
En hebben we samen al 24 jaar verkering.

Ik gooi nog even het rode monster door het huis.

Poets het aanrecht schoon.

En maak brunch voor mijn gezin.

Ja, dit was een heerlijke combi.

Mijn energie is een beetje op.
Dus ik plof in de bank en kijk
naar de Tour de France.
Met het noodweer in Nederland.

Dat noodweer komt maar niet bij ons.
Dus een beetje verkoeling mag best.

Later ook nog een blauwe.
Smaakt ook al zo lekker.

En deze cocktail moet je niet te vaak drinken.
Die is met Ouzo, Blue Curaçao en aardbeienlimonade.
Dus we hebben het  bij één gelaten.

Want er moest natuurlijk nog gekookt worden.
In de nieuwe pan.
Heerlijke pasta met rosbief reepjes en champignons.
Ik hartje de nieuwe pan!

Nog even wat spanning en sensatie met Tyrant.

En dan is het heerlijk afgekoeld
(zonder regen)
dus deze ventilator blijft vannacht uit!
Wat zal dat stil zijn.
Tot snel.

Geen opmerkingen: