vrijdag 10 juli 2015

De 282e. Over taart, zomer en toch weer een opvlieger.

Op woensdag regent het zo ontzettend hard
dat ik er een foto van wil maken.
Deze dus.

Ha, ha.
Maar wij hebben taart.
Met slagroom.

Dit is dan weer niet leuk.
Auto gestolen van een collega.

Als ik na het werk boodschappen ga doen
ziet het er niet echt zomers uit.

Ik heb volgens mij ook nog nooit
zo weinig boodschappen gehaald bij de Lidl.

De nieuwe folder.

En omdat ik nog steeds vol zat van de taart
is dit mijn erg late lunch.

Ik bak wat uitjes.

En roer er een papje van.

Die saus is namelijk erg lekker
in een broodje kipshoarma.

Daarna lekker wat afleveringen van Downton Abbey.

En een foto van de dichte achterdeur.
Dushi staat er voor te blèren
met een levende muis in haar bek.
U begrijpt dat de deur dus op slot gaat.
Welterusten poessie!

Het ontbijt van donderdag is ook best lekker.

Maar de lunch ook hoor!
Vandaag met granaatappelpitjes.

Ook hallo.

Er is weer rosé in een doos te koop.
Wel een ander merk.
Dus ik ben benieuwd.

Wat is dat toch met die valpartijen in de Tour dit jaar?

En omdat ik ondanks de nieuwe pillen,
(die tot vandaag prima hun best deden)
vandaag een giga klote dag heb met
bijbehorende opvlieger vanaf half 11 vanmorgen,
heb ik dus geen zin om te koken.
Dus kook de liefste buiten in de pan.
Kant-en-klare-nasi.

Met kip uit de oven,
pindasaus uit een potje
en kroepoek uit een zak.

Maar zo rond de klok van half 11 's avonds
begint het toch te kriebelen...
Ik moet iets koken.

Nou dat komt goed uit.
Het eten van morgen kan ook vandaag gemaakt worden.
De vislasagne van Chantall.
Prei bakken en mascarpone toevoegen.

En een bechamelsaus met visbouillon.
Kabeljauw op de lasagne-bladen.

En nog een laagje met gerookte zalm.

Als laatste Hollandse garnaaltjes er over.
De lepels die ik heb afgelikt
waren werkelijk heerlijk!
Ik kan bijna niet wachten tot morgen.
Tot snel.

Geen opmerkingen: